En stickad tröja

Igår beslutade jag, Sofia, Linda och Joel oss för att åka till Smögenbryggan. Följande händer; vi går in i en affär o jag hitta en snygg stickad tröja som jag blev lite sugen på. Fanns endast i XS o L, och eftersom jag inte är ute efter en tight trikå utan en lite större tröja testade jag en L. Tycker den satt bra och Sofia instämde. Då kommer tjejen som jobba i affären fram och frågar på ett övernaturligt trevligt sätt hur jag det går.

-Jo de går bra...
-Va bra!!! Men ska du ha den tröjan måste du nog gå ner en eller två storlekar. De är unisex men storlekarna är egentligen måttade för män.
-Hmm okej..men jag vill ha den typ såhär..lite större liksom.
-Ja fast du får nog ta en S eller M. Men jag har inte någon kvar i de storlekarna. Testa den i marinblå, den finns i både S och M.
-Nej men asså, jag vill ha den vita.
-Jaha okej, men jag kan ringa vår butik i Hunnebo o se om dem har den då. Har ni båt eller hur kom ni hit?
-Bil, bara över dagen.
-Okej, men jag kan ringa o kolla..de tar bara 10 minuter om ni åker bil.
-Nej tack, jag får fundera.

Går med bestämda steg ut ur butiken. Hoppas hon lyckas ragga upp någon kund me den tekniken. På mig bet de inte riktigt! Idiot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0