Ja, jag är ju man!

I fredags rörde jag, Linnh o Anna runt på stan. Fjordfestivalen, och alldeles för mycket folk överallt. Vi gick och helt plötsligt ser jag hur Linnh dyker ner mot kullerstenen. Min första tanke va att hon snubbla på nåt väldigt underligt sätt. Hon reste sig och ökade tempot några meter fram. Ser alldeles för glad ut för att de skulle kunna ha varit ett fall. Anna verkade fatta mer än mig och de ser båda mycket nöjda ut.

-Va händer?
-Jag hitta 300 spänn...
-Va? Här? Nu?
-Ja på gatan.

Det var alltså inget fall utan en helt vanlig upptäckt av pengar på gatan. Ingen 20-lapp eller 50-lapp..utan 300 kr!

-De är givet att du bjuder på öl ikväll Linnh!
-Absolut!

Vi vandrar till harrys. Vakten kollar på oss och uttrycker en blick som menar att han vill se våra leg. Linnh som är först rotar runt i väskan o kollar sedan på vakten.

-Jag antar att du vill ha nåt...(samtidigt som hon fortsätter leta i väskan..)
-Hmm ja, jag är ju man!!

Uuuuuuhhhh!!!

Den äckliga känslan som drabbade oss efter hans ouppskattade kommentar glömdes strax efter att Linnh upptäckt att de inte alls va 300 kr hon hittade. Nej, de va 400 och hon bjöd inte bara på öl utan även på nötter denna kväll! Jackpot!!!

Kommentarer
Postat av: linnh

hihi ja det var nice:)

2009-07-27 @ 17:06:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0