pingvin

Idag är det befogat att vara trött. Har varit o besökt Tyskland. Jag paxade andrasträckan o strax efter att jag satt mig bakom ratten slår en odör till o drabbar vår bil.

-Fasen va de luktar bränt! Känner ni?

Börjar lite diskret kolla handbroms osv..då slår de mig..

-Nu vet jag, fotsvett! De luktar fotsvett!



När vi nådde Rödby o gick på färjan va vi alla ganska slöa. Somnade i varsin soffa. Plötsligt hör jag en röst strömma ut genom högtalarna. Sätter mig upp, ser inte en människa förutom Karin, Jocke, Johan o Martin som fortfarande sover. Lite panik drabbar mig o jag antar att vi missat gå av båten.

 -Karin vakna!! De är bara vi kvar här uppe. Vi måste gå!
- Va!? Har de blivit inbrott? Eller vadå? (En halvvaken Karin som ännu inte riktigt kopplar)


Vi bekanta oss med Burgs alla butiker och åkte hem me tung last, och, icke att förglömma..pingvin-vin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0