Världens bästa busschaufför

Tillbaka i Halmstad efter en lugn, men ytterst trevlig vistelse i kära Uddevalla. Nu väntar två dagars hårdplugg innan tentan på torsdag..ingen all in på onsdag me andra ord :)

När jag klev av bussen för ca en timme sedan mötte jag regn. Ytterst passande! Först skulle jag få ut min väska från bagageutrymmet..någon smart sak hade fått för sig att trycka in min väska ungefär exakt, på prick i mitten av hela bagaget. Jag fick bokstavligt talat lägga mig ner för att få tag i väskan. Redan här va mitt humör ganska kasst. I alla fall, när jag fick samlat ihop mina väskor skulle jag springa bort till bussen som gick till lägenheten. Såg hur chauffören startade motorn, ville inte ens tänka tanken på hur min reaktion skulle bli om han sket i mig och körde. Lyckligt nog så hann jag på bussen, lämnade av väskorna och gick för att betala. Busschauffören kan ha anat att jag va lite smått irriterad, men han ler vänligt och frågar:

-Hel eller..?
-Ja (oerhört kort svar från min sida, leendet är nog dessutom ganska avlägset)
-Vi kör på halv tycker jag eftersom de regnar idag!

Fick åka för halva priset...bara för att de regnar!

-Men tack!

Ett stort leende, kanske nästan överdrivet stort, formas och jag känner mig näst intill hur nöjd som helst.




Plötsligt spelar regnet inte så stor roll...


Kommentarer
Postat av: linn

Naw, vilken fin historia!

2009-09-29 @ 15:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0