Roo-taa-tiooon!

Ibland kan lite smått spontana idéer dyka upp i ens huvud. Som igår. Varför inte spendera kvällen på Liseberg!? Trots champions league-final, vägarbete o köer begav vi oss till slut. Väl där möttes vi av en regnskur o Karin va något missnöjd:

-Va fan är de här för jävla idé!

Regnet försvann, fram kom solen, inga köer på Liseberg. Vi hade skoj. Jag åkte kanonen för första gången. Nervös då jag inte va förtjust me tanken att hänga upp o ner. Men jag klara de. Dock va åkturen lite obehaglig.

Jag: Meen jääävlar...!!
Anni: Lugn bara, de är snart över...oooj, roo-taa-tiooon!!

Nästa smäll/kvällens höjdpunkt!? Flumride.

Fem personer i en stock = svallvågor som drabbar främst passagerare nummer två framifrån.

Jag: Fy fan va blöt jag är...
Karin: Nu håller ni tyst allihop. De är jag som är blöt o helt jävla dyngsur. 




(För er som inte förstår; Karin drog nitlotten o satt som nummer två framifrån)

Lite senare när vi torkat o fått upp humöret gick vi till Gasten. Ca 10 minuter senare (dock kändes de som en evighet) kom vi ut igen. Fastklistrade i varandra, onda tår, svettiga, uppskrämda, gråten i halsen. Nära-döden-upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0